tirsdag 19. oktober 2010

Freezing

Nå sitter jeg godt pakket inn under pleddet i soffaen, med lille pia ved siden av meg. Har på meg ullgenser, skjerf og ullsokker. Kroppen min taklet visst ikke helt tempratur skifte fra Barcelona til kalde lille Norge. Kjennes ut som det har satt seg en kaktus i halsen, steiner i bihulene og matlysten er lik null. Har virkelig ikke tid til å være syk. Heldigvis har jeg noen fridager nå, så går ikke utover jobben, men, det går jo da utover fridagene! :( Null energi. Kan ikke akkuratt skryte på meg en haug av energi for tiden uansett, men nå er det virkelig "grofastisoffaengåihuunderdynaogBLIder" som er den mest fristende tanken. Skyver i meg det jeg kan av te og honning, c vitaminer og svarthyll da. Nå har jeg akkuratt kost meg med en kopp "god natt" te. Sliter så med å få sovne på kveldene, snur døgnet helt, føler alltid jeg sover best på morgenen. Sånn mellom 08-10 er det best. Men det fungerer dårlig i lengda, både for kropp og sjel. Så prøver og få snudd trenden.




Skjønner ikke helt hvordan jeg skal overleve denne vinteren. Kulde er virkelig noe jeg hater. Har begynt med ullsingletene og sokkene for lenge siden. Har måttet stoppe meg selv i å bruke luene og vottene, noe må jeg jo ha til vinteren virkelig setter inn også. Men jeg er SÅ frysepinn. JA til sommer hele året. Alt er ligsom så mye bedre om sommeren. Mye lettere å være litt sosial og spontan. Nå går tiden kun mot mørke og lange kalde morgener og kvelder. Jeg skal i alle fall prøve å være flink til å tenne telys, og kanskje invitere venner på hjemmelaget kako og annet småsnæx. Fine venner gjør alltid dagen mye bedre! :)




Bilde fra hagen min i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar