torsdag 13. januar 2011

Mmmmat

I mangel på annet å blogge om. Her kommer dagens middag! :)


Jeg har ikke akkuratt en skriftelig oppskrift på denne, da mesteparten er tatt litt ut i fra mitt eget hode, og inspirasjon fra utallige matblogger og matsider på nett, anyways.

Menyen i dag ble: Indrefilet av svin marinert i lime, chilli, kokosmelk, hvitløk, ØL, salt, pepper og timian. Tilbehør: Ovnstekte poteter med skall, i olje, salt, pepper, chilli og timian. Ovnstekte tomater med olje, salt, pepper og timian. Kyllingsaus med charlottenløk. Og sopp og bacon.


Om jeg kan si det selv, ble det ganske så nydelig! :)


Marinaden til svinekjøttet lagde jeg ca to timer før den skulle stekes, la den i en gjennomsiktig "brødpose" sammen med svinekjøttet og lot det ligge sånn i ca to timer. Gnidde salt/pepper og litt timian godt inn i kjøttet før jeg la den i marinaden.




Først la jeg tomatene i ildfast form, og krydet. De skulle stå 2.5-3 timer(!!) på 125 grader i ovnen.



Så vasket, og delte jeg potetene. La dem i ildfast form og krydret/oljet, blandet godt. Stekte disse på ca 225 i en drøy halvtime.


Ser kanskje ikke megadelikat ut dette, men altså sopp og bacon, stekt i smør, og en liten dært kokosmelk. Dette og sausen lagde jeg helt på slutten.






God Middag! :D



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar